Ambulance les met Hilda en Serge

Hilda en Serge kwamen binnen met 4 zwaar bepakte tassen.

Toen werd ons het A B C D E schema uitgelegd met dit schema werd de les vervolgd bij elke letter de bijbehorende spullen uitgelegd. We begonnen met de A van airway. Ze lieten ons het materiaal voor luchtweg en hoe dat precies werkt.Toen de B van breathing oftewel ademhaling.Marijn mocht de mondkap op die echt aangesloten zat Marijn: β€˜het was echt gaaf om dit proefje te doen alleen ik moest het niet te lang ophouden, want dan werd ik duizelig door de hoeveelheid zuurstof.’ Toen de C van circulation (circulatie). Dat ging vooral over het bloed en de stroom daarvan.

Het was Shevano die dit keer voor slachtoffer speelde. Hij moest een bandje om wat ze heel strak doen om een ernstige bloeding te stoppen, maar het bandje ging niet heel strak maar wel strak genoeg om te ervaren.Toen de D van disability (bewustzijn) bij gevallen van flauwvallen hadden speciale pilletjes die er niet heel lekker uitzagen.Toen de letter E van Exposure dan laten ze alle spullen zien bij eerste aanwezigheid.Daarna gingen we in de ambulance zelf kijken.We werden in twee groepen ingedeelt groep 7 en 8 gesplitst. Groep 8 mocht als eerst achterin toen werd ons verteld wat ze bij zich hebben voor welke situatie hebben.

Daarna werd er gewisseld en ging groep 7 achterin en wij voorin en mochten we om de beurt op de stoel van de bestuurder zitten en daarna nog die van de bijrijder.

En uiteindelijk zette Serge de sirene aan en kregen we een spuitje van Hilda (niet met medicijnen hoor!πŸ˜‚) Het was een fantastische les!

Geschreven door Sem en Marijn.

Foto Ambulance les

Foto Ambulance les