Elk kind de juiste zorg!
In ons onderwijs houden we rekening met verschillen tussen leerlingen. Kinderen krijgen extra uitleg en oefening of juist extra uitdaging en verdieping. Zo nodig spreken we met ouders zorg op maat of extra begeleiding af.
Deze afstemming van het onderwijs wordt gecoördineerd door de Intern Begeleider (IB’er). In veel gevallen is afstemming in de klas voldoende. Soms heeft een kind individueel hulp en begeleiding nodig. Dit wordt verzorgd door de IB’er, leerkracht of onderwijsassistent. Om passend onderwijs te kunnen bieden vragen we soms extra middelen aan (een arrangement): extra tijd, instructie, materialen of een externe deskundige.
Doel van onze zorg is om kinderen zoveel en zo lang mogelijk in hun eigen groep op te vangen, daar is elk kind het beste bij gebaat. We kennen daarvoor een goed systeem van leerlingbesprekingen, groepsbesprekingen, groepsplannen en evaluaties. Een leerkracht wordt daardoor in staat gesteld om de juiste onderwijsbehoefte van kinderen in kaart te brengen.